모바일 메뉴 닫기
 
닫기

전주대학교 산학협력단

Glocal University의 실현, 전주대학교 산학협력단이 함께 합니다.

  • home
  • 커뮤니티
  • 우수연구진현황
  • 고경순

우수연구진현황

학술·연구업적(인문사회예술계열) 부문 우수연구자

고경순 교수

고경순 교수

  • 소 속 : 문화융합대학 예술심리치료학과
  • 연 구 실 : 예술관 304호
  • 연 구 분 야 : 무용/동작치료, 표현예술치료, 질적연구, 수퍼비젼, 동작분석, 문화
 경력사항, 보직사항, 주요연구실적으로 구성된 고경순 교수의 학술 연구업적(인문사회예술계열)
경력사항
  • 대한무용동작치료학회, 심체심리연구 편집위원장
  • 한국무용예술학회, 편집위원, 무용움직임분과 위원, 감사
  • 미국 무용동작치료협회 임상 및 연구분과 위원
  • 미국 무용동작치료전문가 자격(BC-DMT: Board Certified-Dance Movement Therapist)
  • 미국 일리노이주 심리상담 전문가 면허(LCPC: licensed clinical professional Counselor)
  • 미국 라반동작분석가(GL-CMA: Graduate Laban Certificate in Movement Analysis)
  • 미국 공인상담가(NCC: Nation Certified Counselor)
보직사항

주요 연구실적
  • [SSCI]  2023 Korean Dance/Movement Therapists' Clinical Experiences Working with Individuals with Developmental Disabilities: Phenomenological Study, 『Arts in Psychotherapy』
  • [SSCI]  2023 International Chinese Students 'Experiences of Participating in Mandala-Based Art Therapy in Korea: A Phenomenological Study, 『Frontiers in Psychology』
  • [SSCI]  2023 A Preliminary Study Using a Mobile App as a Dance/Movement Therapy Intervention to Reduce Anxiety and Enhance the Mindfulness of Adolescents in South Korea, 『Arts in Psychotherapy』
  • [SSCI]  2023 The Effect of Group Art Therapy on Acculturative and Academic Stress of Chinese Graduate Students in South Korea, 『Frontiers in Psychology 』
  • [SCOPUS]  2023 Dance/Movement Therapy for Children with Autism Spectrum Disorder in China: Clinical Case Study, 『American Journal of Dance Therapy』
  • [SSCI]  2020 East Asian Dance/Movement Therapy Educators’ Experiences of Teaching Dance/Movement Therapy in East Asia after training in the US, 『Arts in Psychotherapy』
  • [SSCI]  2019 Korean Clergy for Healthy Families: Online Intervention for Preventing Intimate Partner Violence, 『Global Health Promotion』
  • [SSCI]  2017 A Broken Heart from a Wounded Land: The Use of Korean Scarf Dance as a Dance/Movement Therapy Intervention for a Korean Woman with Haan. 『Arts in Psychotherapy』
  • [SCOPUS]  2014 Korean Expressive Arts Therapy Students’ Experiences with Movement-Based Supervision: A Phenomenological Investigation, 『American Journal of Dance Therapy』
touch slide